torsdag 9 december 2010

Mina små "kit"

På onkologen gav de mig ett paket för händer och naglar. Jag skall smörja in så ofta jag kommer ihåg, många ggr om dagen med handkräm. Nagelstärkare är bra för naglarna nu när flisar sig och bubblar sig och för nagelbanden som spricker fick jag myrrolja. Och så handkrämen för att smörja händerna när de flagar. Nagelfilen gör ONT att använda så den får vara. Fingertoppar och naglar gör så ONT!!

C var ute och plockade en vinterbukett till mig. Jättefin!!!



Detta är mitt lilla sprutkit som jag tar varje morgon i åtta dagar

I går kväll somnade jag i soffan och vaknade av att P sa att han går och lägger sig. Då skulle vi ha tittat på Eclipse tillsammans...vilket trevligt sällskap jag var då!!!! Sedan bara drösade jag i säng. Jag var jätte trött igår, hade lite feber 37,8 men det var inte uppe i 38 för då måste jag åka in. Värken i bäckenet är inte roligt och när det strålar upp i ryggen så vill jag bara dra något gammalt över mig. Jag går som om jag var 100 år när värken sätter in. Blev jätte yr i huvudet på eftermiddagen och anfådd när jag gick i trappan :(
Taxotere har många goa... (NOT) biverkningar.
C sa igår att-- mamma jag hoppas du inte "gör" några mer bröst för du ser faktiskt cool ut. Port a carth ärren är ögonbryn, de två stora såren efter op är ögon och navlen är en förvånad mun...hon pekade ut de olika delarna och förklarade noga för mig. Detta var hennes estetiska upplevelse av sin opererade mamma :) :D
Japp, helt klart kan jag vara med på cirkus...coola damen med den förvånade navelmunnen.
P hade två kompisar här igår och de var ute och åkte och trixade i snön i backen här bakom huset och de hade jätte kul. Synd bara att "någon" återigen hade lagt ut en stege där för att hindra barnen att kunna vara där och ha kul i snön. Den ene killen fastnade med foten i stegen och det kunde gått illa...
K gjorde tacopaj igår och det finns kvar idag med. Den "äckliga" smaken börjar att avta lite så det smakar bättre att äta. Blåsor på tungan och tanköttet + insidan av kinden hoppas jag lägger sig om någon dag. Men magskrutten är risig som bare den...ytterligare biverkningar.
Oj det blev lite gnäll idag med...tack för att du läste i alla fall.






4 kommentarer:

  1. Tina! Du ÄR INTE glällig. Vi som står vid sidan uppskattar att du skriver om hur du mår. Det finns ingen som tar det för gnäll. Vi tycker du är fantastisk som orkar skriva så mycket. Förstår att det måste vara jobbigt. Men snälla Tina, fortsätt skriv. STOR Kram sollan o Arne Hälsa hela familjen.

    SvaraRadera
  2. Sa du GNÄLLIG. Du är beundransvärd.Hoppas du förstår det. För den delen så får du gärna vara gnällig bara det hjälper dig. Vem orkar vara på topphumör för jämnan. Inte ens friska människor är det fast de inte har något att gnälla för.Att försöka skaffa sig alla nya prylar och krims krams som egentligen inte betyder något. Men att köpa livet är inte det enklaste. Inte alltid hjälper det med medeciner heller.Ibland står vi maktlösa och bara tittar på för vi kan inget göra. Vad är det för mening med att kämpa. JO, kärleken till livet.Att få leva och vara närvarande.Önskar av hela mitt hjärta att din sargade kropp svarar på allt du utsätts för så att du kan få uppleva glädjen omkring dig igen.Som du märker blir man berörd av din sjukdom och vill dig allt väl.Så gnäll vidare lilla vän om det hjälper dig för stunden. Kram från Lena och Hasse.

    SvaraRadera
  3. Älskar dotterns konstnärliga syn på din kropp!
    Annette S

    SvaraRadera
  4. Hej Tina! C är både klok, omtänksam och mycket rolig. Apropå vinterbuketten och hennes konstnärliga ådra angående dina ärr och navelmunnen : ) Jag kan ana att både lycka och glädje finns med i stort hos er, trots allt.... Kram till dig och hela din familj

    SvaraRadera