tisdag 14 december 2010

UNDERBART LUCIA FIRANDE I VÄRNAMO...CAJSA VAR TÄRNA

I måndags fick jag vara med om något alldeles fantastiskt. C kör på kulturskolan var tärnor till Lions Lucia i Värnamo. Eftermiddagen började med att jag gjorde en matsäck laddad med choklad, pannkakor med sylt, drick, frukt. Barnen skulle vara i Arken 4 timmar innan uppsjungning, alltså kl 15.oo skulle de samlas.
väl inne med alla saker och pysselsaker i en kasse, för J, C sångledare sa att de skulle ha med sig något att sysselsätta sig med när det var paus.
Bra taggad lämnade jag C för uppsjungning och övning.
Efter en lång, lång dag för mormor uppe på sjukhuset med morfar mötte jag upp min mamma upp vid City Gross. Trots denna långa dag kom hon och tittade.
Vi åkte tillsammans ner till Arken och fick faktiskt tag på en bra parkeringsplats nära. Folk vallfärdade dit, och jag undrade hur det skulle bli med plats, men vi fick bra platser inne i lokalen.
Kvällen började med att Värnamo symfoniorkester spelade, och det var otroligt stämningsfullt och man fick verkligen julstämning i hela kroppen.
C fick syn på oss i publikhavet och hon vinkade lite diskret till oss. Jag hade fullt upp med kameran så mormor fick vinka tillbaks...och vet ni...då gjorde C en rolig min med ögonen och jag såg inte detta förren jag hade tagit kortet...hon tittade vindögt mot mormor...och vad fulla i skratt vi blev...lilla lilla teaterapa vad rolig du är.!!!! Hon är stött skön!!!!
Idag tisdag har jag varit som ett asplöv så trött har jag varit, blek och glåmig...men det var det värt för igår var en sådan superkväll.
Här under är det bilder från kvällen och 3 st inlägg innan denna så har jag lagt in filmer om ni vill lyssna och titta....
HÅLL TILL GODO!!!! *LEEEER*



HÄR GÖR C MINEN ÅT MORMOR *HAHAHAHAHAHA*













2 kommentarer:

  1. Förstår att jag missade något men men....Härlig hon är !!!! Tror jag såg henne i VN idag. Vad roligt att du kunde vara med !!! G

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig kör och härliga ungdomar. Förstår att det var en fantastisk kväll. Glädjer mig att du kunde vara med.
    Kram
    Gunilla

    SvaraRadera