söndag 12 december 2010

Lucia i Forsheda kyrka & cross på Norlid

"Nostalgibild" har funnits på Norlid i alla tider.
P kör cross i snön

I går somnade jag vid halv åtta i soffan och vaknade till att de andra såg på en film vid halv tio. Jag låg och slötittade lite och somnade till och från....rackarns vad trött jag är. Och i natt vaknade jag av att huvudet värkte men somnade om, tokigt nog gick jag inte upp och tog tabletter för jag vaknade med migrän på morgonen. Då var det dags för tabletter i alla fall... sedan släppte det framåt lunchtid.

C var med på Lucia i kyrkan idag. Hon ville vara tomte i år. Några tjejer och hon sjöng Nu tändas tusen jule ljus, och hon läste även en vers. Vad duktiga barnen är! OTROLIGT bra sång i Luciatåget. Det är en fröjd för ögat att se dessa minismå goa tärnor och lucior med kronan på sned och tomtar på höjden och tvären. Rätt vad det var så kom det en liten nisse och kröp upp bredvid mig i kyrkbänken, hade ingen aning om vem det var...men söt som socker var han i alla fall *skratt*.


Här följer lite bilder på min lilla "teaterapa" *leeer*






Tomten här under är en vänlig liten kille som alltid är go och glá!!!!


4 kommentarer:

  1. Mamma upp i da´n. Kul att du kunde vara med!
    A.S

    SvaraRadera
  2. Så sööta!! Du Tina, jag vill att du ska veta vilken inspirationskälla du är. Att läsa din blogg med allt upp och ner, du är fantastisk. Massor med kramar från oss alla Barkar <3

    SvaraRadera
  3. Det var nog den sötaste tomteflicka jag sett :) kram på er

    SvaraRadera
  4. Hon är ju söt som en karamell!!! Kram till er alla

    SvaraRadera