lördag 14 augusti 2010

2 A CELLGIFTSBEHANDLINGEN GJORD

I går vade det dags gör 2a cellgiftsbehandlingen. Barnen lämnades hos mormor och morfar.
Väl upp fick jag vänta i 20 min på att bara få komma till luckan, då var jag redan 5 min försenad till läkaren... därefter 45 min till och då gick jag till kassan och frågade om de hade glömt mig... men oj, vi skulle ju visat att du skull in till läkarna på cellgiftssidan....45 min försenade. Läkaren kom direkt. Och sedan var det som vanligt igen. Goa sköterskor. Läkaren höjde och gav mig fler preparat mot illamåend. Dels innan och nu efter när jag är hemma.

P+C var hos mormor och morfar, de hade haft det jätte kul. Bakad chokladbollar, ätit kyckling, ris, och på kvällen fläskpannkaka, fikat, kollat på huggormar och grodor... spelat dator mm mm.

Har kunnat sova en del i natt. Men har druckit mycket i natt. Skall dricka mycket vätska idag med. Illamåendet kommer och går, men lite bättre, men jag är mycket mer tröttare med denna kombinationen. Men hellre det än illamående...

Nu skall vi plocka ihop vad som behövs inför den stundande Lisebergsresan men A & I från F-berg. K skall möta upp dem på lämplig plats och sedan lämna barnen i deras vård. Och sedan susar de upp mot göteborg. Kan se framförmig hur der spritter i barnen när de går mot Liseberg, <3 br="">
Det skall bli skönt att kunna vila en hel dag själv. Jag har ju mina salta kex och vätska. K har 3st gtj borta mellan 13.30-19.30

6 kommentarer:

  1. Du är en kämpe! Hoppas att du som barnen kan hitta själsfrämjande små stunder, om det nu är grodor, chokladbollar eller nåt annat! Böner och kramar till dig! Marica, Hånger

    SvaraRadera
  2. Kämpa på sdå har du snart rott det här i land Kram Jenni

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att du orkar skriva!! Skönt att du får vara lite för dig själv. Känns väl extra bra när du vet att barnen har kul på Liseberg!!
    Kramar från Annette o Lennart

    SvaraRadera
  4. Försök nu att göra det bekvämt för dig, du vet ju att barnen har det bra och K har sina uppgifter. Du är en kämpe så det går säkert bra för dig. Vila och ha det gott. Kram Gertrud

    SvaraRadera
  5. Hoppas du mår bättre den här gången!
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Tänker på dig, sänder varma hälsningar från Oslo.

    SvaraRadera