tisdag 24 augusti 2010

Mer hattar & besök hos kirurgen & resa till Stockholm...






Jag har förmånen att ha fått ännu fler fina mössor. I oliga färger och former. Och vart jag än går så berömmer de hattarna och mössorna. Monster Jam/grave digger bilhatten fick jag i morsdagspresent av P. Det var under en tuff period här hemma innan vi hade fått tydliga besked och vart det lutade!!!
Han hade varit iväg med bästa vänner i Göteborg på Monster Jam uppvisning, och de hade även pit pass, vilket betyder att de fick gå och hälsa på de som ägde bilarna och provsitta en massa krossar mm och få autografer!!!! Han ville väldigt gärna ha denna hatten till mamma för han vet att jag gillar den här bilen och vi brukar titta på tv när de kör. Bara det att man skulle köpa sockervadd också och då fick man bilen på köpet. No big deal kanske....men det kostade hnm 100 kr. *leeeeer* men bilen kom hem och jag fick den. Härliga unge!!!

Området runbt Port a charten har blivit totalt igensvullet. Hårt och alldeles inflamerat. Fick komma in snabbt till kiruren där de trodde att det antingen kommit in bakterie i sticket vid förra cellg.behandlingen eller så har det läckt ut cellg.vätska och så har det varit för starkt för huden och det irriterar och har blivit inflamation av det. Jag fick i alla fall penicillin i hästdoser *leeeer* och så ritade de upp ringar om det ev skulle blir mer. Ser numera ut som en pricktavla för skytte!!!

Idag åkte K och C upp mot Stockholm för återbbesök på Södersjukhuset i morgon. 1 års återbesöket. Och jag fick absolut inte följa med för onkologen pga risk för smitta... var inte lätt kan jag tala om. Jag vill ju vara med och få informtion jag också. Jag har alltid varit den som hållit kontakten med sjukvården när det gäller detta och träning mm mm mm. K & jag skrev ner en massa på papper som skulle förmedlas upp. Hennes önskan är att hon skall få vara med på gymnastiken lite nu. Men hon har en mängd av restriktioner vad hon absolut inte får göra. Men hon längtar så till gympalektionerna. Så hoppas, hoppas att hon får vara med.

P & jag skall ev beställa mat från Bambu ikväll. Han måste ju också får känna sig lite ompysslad. C & K skall äta ute i kväll också. Hoppas at det blir myyyysigt!

6 kommentarer:

  1. Eländes elände :( Hoppas `din läkare´ i Värnamo förmedlar ditt besök idag hos dem, till onkologen i Jönköping :/
    Hönsmamman säger " se till att lilla maggen får vad den behöver, för att inte ta stryk av penicillinen ;)
    Klart det känns att inte FÅ åka med den lilla på återbesöket. Men jag tror att hon och pappa fixar detta bra (också).
    Självklart.........du och min lille gourmet ska äta kinamat ikväll.Love you!!!

    SvaraRadera
  2. SUCK SUCK SUCK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Ps. Glömde kommentera hattar och mössor :) Måste erkänna att bland allt det fina du har i huvudbonader är faktiskt Monsterjamhatten allra häftigaste.

    SvaraRadera
  4. Wouow vilken fin bil hatt Jag som är tokig i gamla jänkebilar skulle vilja ha en cheva 58 som hatt.
    Kram Lispeth

    SvaraRadera
  5. Bilmössan var ju sååå cool!
    Kram
    Annette

    SvaraRadera
  6. Vilken pärs du går igenom kram jenni

    SvaraRadera