torsdag 19 augusti 2010

FRUKTANSVÄRT BESÖK

I natt hände något jag aldrig trodde skulle händ... BAH!!!
Jag vaknade vid 2 tiden att det var någor ljud i sovrummet. Jag sa till K att det är något ljud. Nä, sa han somna om nu! Visst, mardrömmar har avlöst varandra sedan cancerbeskedet, men detta var ingen dröm. Han släkte lampan och då kom ljudet igen, lät som en helikopter på avstånd, whooom whooom whooom. Nä, sa jag det ÄÄÄÄÄRRRRRRR något i rummet jag HÖÖÖR JU DET!!! Han tände igen och det fanns inget. Och då..... fy , fanken... Det var släkt och då hörde jag ljudet och kände något som rörde mig vid huvudet som strök mig liksom...SKRIIIIIIIK! FÖR %&&==)(/&%¤#"#¤ DET ÄR NÅGOT HÄR INNE.

Jag in under täcket, K tände lampan och då...snabb som ett jetplan runt runt runt...EN FLADDERMUS!!!!!!!
Jag hörde hur han slog och fäktade. Till slut tog syret slut under täcket, och samtidigt hörde jag C, mamma vad är det??? K ropade, stanna på ditt rum, det är en fladdermus i huset.
Jag rusade snabbt in till henne, P hade också vaknat nu av skriket. Nu flög den in i tv-rummet. K snabbt igen med dörren och slog och fäktade och försökte med allt. Till slut stängde han dörren. Jag går och lägger mig det går inte även om fönstrerna är öppnade... Jag låg i C säng. Vi hade täcket uppdraget ända upp till hakan, bara 2 ansikten syntes :)

K kom tillbaks och sa - har du någon aning hur man skall göra. Då kom jag på att min mammas väninna i A-torp gick hem en kväll och hade vitt på sig och det flög på en fladdermus på henne.
Ta en vit handduk och släng upp den så kanske den flyger mot vitt!!!
Sagt och gjort han gjorde så. Jag hörde ända in i hennes rum hur han slog med handduken. Och så blev det tyst...en dörr öppnades...steg...och sedan en massa slag och dunk och mer dunk och slag, det bara rungade i huset kändes det som.

Han fick den, han slängde runt handduken och den dalade och dunket var när han slog ihjäl den med en spade.

I mer än 1 tim höll han på. Tack och lov att han vågade, för jag gjorde det inte...

Han slängde den i buskarna och på morgonen fick C se att han hade tagit Michael Jackson handduken.
Jag vill haaaaaaaaaaaaaaa den sa C. Var så god och hämta den sa jag. Den skall slängas. Näää jag vill inteeee. Var så god och hämta den... Jag vill inte hämta den,sa hon, nä sa jag, inte jag heller, för det är säkert massa Batman blod på den... USCH!!!!!!

In med barnen i sängarna och de somnade ju om...men inte vi. Kl 5.30 när tidningsbilen kom så hade vi ff inte somnat. Då hade vi hunnit med att äta mackor m mjölk, kolla vilket hotell han och C skall bo på i Stockholm. Kolla på Facebook. Gratulera folk som fyller år i dag (FB).

Det var så fruktansvärt, kändes som om huset var hemsökt...
Bah!!

5 kommentarer:

  1. Fladdermöss är nog det äkligaste jag vet jag minns en gång som barn att min farmor hade fullt med fladermöss!!
    Kram jenni

    SvaraRadera
  2. Jag tror du skall börja att skriva rysare, du har verkliga anlag. Det var så man hängde med på hela "besöket". Jag lovar köpa boken.
    Roligt att du har humor, med possitivitet kommer du långt. Ha det gott! Kram Gertrud

    SvaraRadera
  3. Hualigen, vilken sann mardröm!!!!!!!! Ni fick på köpet en liten nattlig mysstund tillsammans på tu man hand :)
    Fladdermöss älskar vitt, jag har erfarenhet av detta :o Hade vit blus på mig när jag var ute och det höll på att mörkna, men blev tvungen att springa in för jag blev intensivt uppvaktad av en fladdermus.Jag gillar att bli uppvaktad :) .....men inte av flygande möss, och förresten inte av springande möss heller ;)
    Klart att C ska ha tillbaks Michael Jackson-handduken <3

    SvaraRadera
  4. ÅH FY 17 !!! Det är nog det värsta djur jag vet. Både mus och "fågel". När jag var i Italien en gång flög mängder över oss när vi gick på gatan. BRRR! Flugit i kyrkan också !!!
    Håller med Gertrud. Kram, GS

    SvaraRadera
  5. Jag kan bara gapa av förvåning och rysa. Inte i min vildaste fantasi har jag trott att fladdermöss flyger in i bostäder. Hoppas aldrig det händer på Violvägen. Iiiiiiiii.

    SvaraRadera