fredag 20 augusti 2010

Smolk i bägaren

Vad härligt med en natts sömn, även om man väcktes på morgonen av en sjuk tonåring. Feber, huvudvärk. Till helgen har K ledigt och vi hade äntligen planerat in C´s lilla födelsedagsfest för de närmsta släktingarna. Men nu fick vi ringa runt och sms:a att det inte går.
Kan meddela att det var en mycke besviken 9 åring, men som hon är så blev det inga utbrott, inget gnäll utan bara en kommentar... jag ha då är det som vanligt!
Det skar i bröstet på mig, för jag vet att det inte kommer att bli på ett tag nämligen. K och C åker upp till Stockholm på 1 års återbesök efter operationen som gjordes förra sommaren i augusti. Jag får inte följa med för onkologen, pga infektionsrisken... och är det som förra ggn så kan jag vara inf.känslig ända intill nästa behandling.

Var hos tandis i Gnosjö, inga hål, gött mos!!! Svängde upp till mina föräldrar och sa ett snabbt hej och kollade in den nya bilen. C vill ha en så´n sa hon till morfar...för den hade mugghållare *leeeeer* ja det är viktigt med mugghållare, lilla stumpan.
Tråkigt att se att mamma hade så ont bara, allt kommer på en gång, alla tråkiga händelser...när skall det ta slut! NÄÄÄÄÄÄÄÄÄR!!!!

S från Värnamo kom med en fin stickad mössa igår. Härliga fina färger. Skall lägga in kort så småningom på de nya.

E i Rannäs ringde i morse och frågade om han fick komma och lämna svampstuvning och han hade även tagit med sig rotfrukter till lunch och "bonnaägg". Så jätte vänligt.
Kan inte fatta att folk är så snälla, på alla de olika sätt och vis.
Jag förtjänar inte allt detta. Tänk om jag själv kunde visa alla omsorg när de har det svårt. Måste bättra mig.

Efter lite em-vila skall jag in med C och handla jeans, eftersom det inte går nästa vecka och skolan börjar och den nedrans infektionskänsliga perioden, så måååste det bli idag. Men jag njuter av att handla med henne, hon har ett estetiskt sinne för kläder mm mm.

Dags för febertagning och stoppa i alvedon i tonåringen.
Kanske ner en runda till jobbet och ta en snabb kopp kaffe. Alltid kul att träffa personalen där, man kan va som man är, stackarna jag tvinga ju dem, de kan ju inte välja, jag bara kommer och är som jag är. HAHAHAHAH. De är nog härdade av mina dumheter.

Tack för titten, välkommen åter!

2 kommentarer:

  1. Men lilla Tina. Du om någon visar väl omsorg. T.ex. förra hösten, kommer du ihåg? Då hade jag det tufft och du ställde upp, som vanligt. Du förtjänar verkligen snälla människor omkring dig. Däremot förtjänar du inte all denna olycka.
    Kra, på dig. //Lotta

    SvaraRadera
  2. Ja du Tina nästa gång vi ser dig komma låser vi dörren, haha. Rackans du kanske har nyckel kvar....eller tar K:s. Nä, du är alltid välkommen alltid lika roligt att se dig och höra ditt skratt. Kramis

    SvaraRadera