tisdag 31 augusti 2010

.........dubbelhaka och stålstubb på huvudet


I går när jag låg och läste för C så såg jag i ögonvrån att hon sneglade på mig. Hon sa---mamma kommer du att ha dubbelhaka när du bli gammal. (alltså så kommer jag att leva länge enligt henne *gött* ) har jag det nu frågade jag -- har du!! sa hon. Allså så kommer jag att ha dubbelhaka när jag är GAMMAL! Sedan när jag läst färdigt Dalslands deckarna så sa hon. Jag gav faktiskt I ett armband när vi åkte till Göteborg. Mmmm jag vet du virkade ett sa jag. --Han blev faktiskt glad sa hon. Ja det kan jag förstå,sa jag. Mmmm han kramade mig, han är en sådan där älskling sa hon.
Älskvärd person menar hon, men en sådan där älskling låter bättre tycker ett modershjärta!!!!
Se upp A...håll hårt i älsklingen!!! *leeeer*

P frågade hur det känns på huvudet nu. Konstigt sa jag som om det är stål och metall som växer ut ur skallen på mig. Kom och känn. Han kände och han sa det är konstigt hår, hårt och mellan hårstråna är det ca 1,5 cm sa han.
Då fick jag en syn framför mig...Kalle & Hobbe.. Kalle är det väl som har spretigt stubb på huvudet,,,japp that´s me!!! Men jag rakade det idag eller jag menar K hjälpte mig. Det känns så äckligt när det inte är riktigt snyggt stubb, så av med det!!!

Igår kom E-M och A med en alldeles nybakad morotskaka, och alla avsnitten av Desperate Housewifes. Så nu vet jag vad jag skall göra...
mumsa på morotskaka och kolla på tv, mellan varven när jag hänger tvätten. För idag orkar jag att hänga tvätt och tvätta.

Tack för titten, välkommen åter!!!

6 kommentarer:

  1. Du är "älskling"......... Så skönt att du kan känna att blodvärdena har vänt.
    "Snygg stubb",..... klart att du ska ha det. Älskar din humor ;) :) LOVE!!!

    SvaraRadera
  2. Skönt att det går åt rätt håll kram jenni

    SvaraRadera
  3. Go GO tjejen, vilken härlig livglädje du har för inte tala om din härliga humor. Du får oss att skratta gott. Men det är ju vi som skall muntra upp dig, som sagt tidigare att du ger mer än du tar. Kämpa på.Dubbelhaka är bra, kan bli dåliga tider då maten tar slut, hahahaha. Kram/Lena

    SvaraRadera
  4. Tack för glädjen du sprider mitt i allt. Kramar till dig och hela din familj från Caroline och Karl

    SvaraRadera
  5. Hoppsan, blev visst lite fel med alla gggg ;)
    Lilla gumman! Jag tycker du är tapper. Jag håller tummarna för på fredag. Nu när jag har läst din blogg, har jag både gråtit och skrattat, du ska veta att vi alla tänker på dig, jag, Håkan och Anders.Jag tycker du är så fin utan dina mössor eller hattarna.
    Nu kommer jag att följa dig i bloggen.
    Faster Ingalill.

    SvaraRadera