onsdag 1 september 2010

..ff dåliga värden på de vita blodkropparna

Jag var och tog nya prover idag för att se om de vita blodkropparna var i fas med behandlingen nu på fredag. Innan jag fick svaret från onkologen så drack jag en kopp kaffe på jobbet. En jobbarkompis som är färdigbehandlad med cellgifter och strålning började jobba idag och hon bjöd på fika. Men mina värden var inte uppe i 1,70 som de skall var för att ev få nya cellgifter...de var bara 1,18. De trodde på onkologen att de kanske inte "pinnar" upp till 1,70... Hade jag vetat det hade jag inte åkt till jobbet pga infektionsrisken... då de sa att jag inte skall utsätta mig för att träffa folk.
I morgon em skall jag till kirurgen och visa upp porten för det är ff inflamerat och nu ser det ut som om det vätskar sig runt porten...fattas bara det med, att jag får byta eller att de får tömma. Nu känns det inget kul...varför kunde jag inte fått komma till kirurgen tidigare än i morgon em...bara några timmar tills jag skall vara på onkologen.....

Hoppas jag kan se så pigg ut som jobbarkompisen gjorde efter alla behandlingar...
Men vardagen kräver sitt, man hinner inte alltid vila.
TÄNK GODA TANKAR OCH FOKUSERA BRUKAR C SÄGA....BÄST ATT LYDA HENNES RÅD...

1 kommentar:

  1. Livet är jobbigt men efter pest kommer ros :-) Kram Jenni

    SvaraRadera