måndag 27 september 2010

4e behandlingen gjord. 1a TAXOL

kl 9.00 skulle jag var onkologen idag. kl 9-12 så var det bl.a besök av läkare och sätta nålen i porten osv...bara det att porten ville inte fungera idag. 2 ggr stack de och det blev inget baksug, men 3e ggn gillt så funkade det. Men det tog extra tid med all sterilisering på huden osv innan det blev gjort, och jag fick kalla kårar...tänk om den inte skulle funka och de ändå skulle få sätta den där slangen in i halsen. Men tur att det gick!!!

Kl 12 började de med förberedelser. Kokasaltlösning + 2 olika preparat i venporten mot illamående, mer koksaltlösning, och därefter var det dags för taxolen. De kontrollerade mig var 5e minut de första 20 min, blodtryck mm. Jag hade observation så att jag inte skulle få ngn allergisk reaktion. Härligt att jag klarade mig. Men under behandlingen och 1,5 tim framåt sov jag.

Läkaren liksom jag tyckte att det stramade för mycket där den gamla slangen hade gått uppe i halsen. Så det blev en runda ner till röntgen... den vara borta men det hade bildats "fibros" ärrvävnad där sa hon för den hade varit så sträckt.
Mer sova, jag känner mig som ett lakan...sedan omläggning och en massa information och där efter hemfärd. Mormor har hjälp till idag med, fixa mellanmål och därefter följa med C in till barnhab för att öva armen mm.

Kroppen känns upprorisk... det smakar illa i munnen, ont i huvudet, jag fryser, tarmarna hoppar jenka mm. Nu skall jag försöka pilla i mig lite mat sedan blir det sängen.

A 13 år kom med hela famnen full av djupt röda härliga dalior, de var fr hela hans familj. Åååå hjärtat bara bubblade. Härliga goa tonåring! TACK!!

Nästa behandling blir nästa måndag.

Tack för att du tittade in.

1 kommentar:

  1. Hoppas du snart mår bättre!! kram på dig Tina från Jessica i Hånger

    SvaraRadera