torsdag 30 september 2010

Trötthet och fina höstdagar


Biverkningarna efter denna behandling är aningen lättare än FEC behandlingen. Jag blir inte lika mycket illamående denna gången även om det går runt i magen hela tiden...men jag blir mycket mycket mer tröttare. Benen känns som spagetti och jag har fått blodtrycksfall ett par gånger. Det sticker en aning i fingrarna. Men detta är inget ovanligt, det är kända symtom. Vet ju vad det beror på.
Det har varit ett par fina höstdagar nu, härligt. Hösten är min årstid. Gillar att plocka svamp (kantareller) även om det inte har blivit något plockat själv i år... och att vara ute i den höga luften. Skönt att andas när det är så fin luft.
Oktober månad är "cancermånaden". På hösten i oktober månad har barnen skoljoggen och varje år samlar de in pengar till cancerfonden. I år frågade P & C om de fick ta med sig extra pengar att lägga i...och jag blev riktigt rörd, det liksom högg till i magen på mig. KLART NI FÅR, SA JAG. En gympalärare hade pratat med barnen i en av klasserna om att det är till cancerfonden och att det är ett bra ändamål och om man har någon anhörig el någon man känner så känns det extra bra, och så hade han tittat på P. P tycket det kändes bra att han tog upp det och så bekräftade läraren att han visste om P´s situation genonm att titta på hnm. P pratade om det hemma sedan och han var glad för att han hade tittat på hnm...
Om man vill göra det enkelt för sig genom att skänka en slant kan man sms:a ROSA till 72 988 så skänker man 50 kr. Eller köpa rosa bandet.
Skall vila lite sedan skall jag gå ut en runda i trädgården ett par minuter och kolla på löven...vildvinet har så fina blad. Knallröda äpplen på trädet. mm.
SES!!

3 kommentarer:

  1. Skönt att höra att det är lite lättare för dig i alla fall. Hösten är ljuvlig!

    SvaraRadera
  2. Soliga höstdagar utlöser inte samma brådska som en solig vårdag. Skönt.
    Vila dig så kommer kraften tillbaka. Snart, hoppas jag.
    Gunilla

    SvaraRadera
  3. heja, heja, heja!! Kämpa, kämpa ingenting ä omöjligt... som käre gunde skulle sagt!!

    SvaraRadera