måndag 13 september 2010

Snygg som en mannekäng.... i....

Kan inte fatta att de skickar hem en från operation med bara panodil. Det räcker ju inte, de är ju som sockerpiller.

Jag ser ut som ett dåligt arbete man tagit hem från syslöjden. Ihoplappad med bandage och div stygn. Blå gul lila och lite andra färger. Det gör ont. Hade glömt hut det var efter förra gången. Men naturligtvis inte lika ont som bröst operationen....men ändå...det gör ONT.

Är inte så lätt att tvätta sig under armarna för det stramar i såren då....men vad upptäcker jag mitt i all smärta och bedrövelse. Jag ser ju ut som en fotomodell...ja faktiskt. Ja, då syftar jag ju inte på min skallighet, hela bröstkorgen full med ärr varav de ena går från armhåla till armhåla, plattbröstad, de tappade ögonbryn och allmänt grå i ansiktet. Nä min snygga fotomodellsida är faktiskt mina armhålor. Ja, faktiskt inte ett hårstrå, len som silke och inte ett stubb. SILKY.... där har cellgifterna gjort ett bra jobb...
Ja jag vet att min humor är vrickad, men det är sådan jag är. Idag är det en sådan där klaga dag. Hoppas nu att dessa sår läker ihop fint och det inte blir mer strul. För nu räcker det...vill inte ha mer komplikationer. Det har lisom förföljt mig heeela tiden. Så nu får det vara stopp.

Barnen uppdrag idag: C skall ha sin första pianolektion.
P skall till tandläkaren...inte riktigt lika kul.

6 kommentarer:

  1. Wow , vilka ben du måste ha! Synd att du inte får gå till badhuset och visa upp dig.

    SvaraRadera
  2. Du är sanslös på att hitta poänger mitt i eländet !!! Kram! gs

    SvaraRadera
  3. Ett skratt förlänger livet säger de, visst skrattar vi men mår ändå skit mellan varven. Mina arbetskamrater hade sitt vanliga måndagsgnäll igen, vad förbannad jag blir. Berättade just idag om dig, hur du kämpar, vilken livsglädje du har, hur du sprider glädje omkring dig. DU om någon har full rättighet att gnälla. Trots allt hittar du en ljusglimt i eländet.Visst går livet upp och ner för alla, men att gnälla över banala saker är inte värt ett piss.Vem skiter inte i en bruten nagel, en finne på näsan.( Kunde varit värre om den satt i rö..). haha, nu vart jag rolig för en sekund, men det tål du Tina. Hoppas det fick dig att skratta, för det bjuder jag på.Du blir väl snart som hönan Agda. Älskad trots allt.Håll humöret uppe så gott det går. Vi är med dig på avstånd.Hasse och Lena

    SvaraRadera
  4. hej. tina det är faster som försöker få till ett litet försök till uppmuntran. du skall veta att jag beundrar dig i, all bedrövelse skall du veta.jag är själv lite ledsen just nu ,men det är som det är. jag skall skaffa mig en liten kattunge, jag behöver något att pysla med.jag hoppas att det blir bättre för var dag som går.faster ingalill...

    SvaraRadera
  5. Kram till en otrolig vän, som kan le mitt i allt elände.Gertrud

    SvaraRadera
  6. Du slipper att använda rakhyvlen en annan har hår på ställen man inte vill ha hår som tex hakan inte skoj med svarta hårda strån när det växer utfrån näsan då är det inte skoj . Du är jätte fin som skalliga damen det klär Dig :-) Kram Jenni

    SvaraRadera