onsdag 8 september 2010

Sushi, wasabiärtor och jobbarkompisbesök






Idag på förmiddagen fick jag besök av en jobbarkompis. Hon hade med sig sushi och wasabiärtor som vi njöt av. C blev lite besviken för jag trodde inte att hon tyckte om det så mycket så hon fick bara en styck! Vår jobbarkompis är färdigbehandlad för cancer och har så smått börjat att arbeta igen. Hon ser fin och fräsig ut. Vägen dit känns just nu lång för mig tycker jag. Men den kommer väl så småningom antar jag... P har hennes man som klassföreståndare vilket känns bra då han vet hur vi har det i familjen och hur det är att ha en cancersjuk anhörig!
C och A gjorde fina origamisaker. Faktiskt att C lärde henne en grej idag, vilket C var MYCKET stolt över.

Förra året vid denna tiden var jag hemma med C för hon var nyopererad i Stockholm. Vi riktigt dränkte jobbarkompisarna i hemmabakat. Det var Leilas muffins åt höger och vänster och vi fick inte plats med allt i frysen. Något skulle vi ju göra när vi ändå var hemma. Och C älskar ju våra äppelträd. Så hon var ute och plockade ner lite äpplen så långt hon nådde upp. Men det blir inte så mycket muffins denna hösten. *leeeer* Men en och annan äppelkaka är ju aldrig fel. Eller stekta äppelskivor i smör socker och kanel med vaniljglass till.

OPERATIONEN ÄR FRAMFLYTTAD TILLS NU PÅ FREDAG. PORTEN ÄR MER ÖPNNAD ÄN INNAN SÅ DET BLEV EN NY SNABB TID. MEN KANSKE BRA DÅ JAG ÄTER PENICILLIN OCH DE ANDRA ÄR FÖRKYLDA SÅ SLIPPER JAG ATT EV STÄLLA IN OP TIDEN VID EV SJUKDOM....

FOKUSERA OCH TÄNK POSITIVT/säger ju C

1 kommentar:

  1. Så FINA bilder och text !!!! Du är fantastisk !!! BamseKram !!! gs

    SvaraRadera