torsdag 16 september 2010

Båstad & blodprover



Längtar ner till stugan nu...gillar hösten där nere. Blåsten viner runt huset och bokskogen börjar att tappa bladen. Och att gå på stranden i Torekov är underbart...allra mest när det blåser så att man nästan blåser bort.
Jag var inne och tog blodprover och la om såren idag. De vita blodkropparna var redan nere i 0,45 och de kommer att sjunka mer sa dem så jag skall ta tempen 2 ggr om dagen och inte gå i affärer och inte träffa folk... bla ha. Får skicka iväg K och C för att köpa födelsedagspresenter för det är kalas på söndag igen. C ser fram mot det.

P skall hämta ut sina biljetter till Sigges Loge i morgon. Pengarna ligger i en fin hög på bordet. *leeer*

Medans C var på kulturskolan och sjöng idag åkte jag till gyllene måsen
(Mc Donnalds.. drive in) och köpte kaffe och kanelbulle. Sedan åkte jag och parkerade en bit bort och läste en bok. Får ju inte gå och handla...surt. Om det sjunker för mycket kan man ge injektioner för att bygga upp immunförsvaret igen.

P har skolröstat idag inför valet, kul tyckte han. :)
Cajsa sa: Nästa vecka skall vi få rösta mamma, med RIKTIGA PAPPER OCH KUVERT. Fast vi får inte klistra igen dem för de vuxna skall återvinna dem. Tänk om de blandar ihop kuverten va, våra och valets...då blir inte TV 4 nyhetrna glada och tänk, då du...och så skakade hon på huvudet... *leeer*

Ja det har ju blivit lite tv tittande denna veckan på valdebatter. Vilket jag tycker är kul.

Tack för titten!! På återseende.

3 kommentarer:

  1. Jag har varit och röstat vill inte att Mona vinner folk får inte glömma bort tobleroneaffären !!Tänker på Dig kram Jenni !!!

    SvaraRadera
  2. Har också varit och röstat. Jobbar på valdagen i ett valdistrikt - mitt bidrag till samhället. Kanske jag tar med mig en toblerone så jag kan hålla skärpan uppe, om det skulle behövas ;)
    Är det huset i Båstad på bilden? Ser ut som en dröm - förstår att du längtar dit!

    Kramar
    Felixan

    SvaraRadera
  3. Hej Tina! Träffade din mamma idag 19/9 på Bellis i Anderstorp. Jag undrade hur det var med dig, eftersom jag i våras reda på att du hade fått cancer, och sedan dess har du funnits i mina tankar. Har många gånger tänkt att jag ska kontakta dig. Din mamma gav mig din bloggadress och nu har jag läst och läst. Vilken fantastikt människa du är, du berör mig. Kämpa på. Många kramar din gamla klasskamrat Anna Johansson (förut Larsson) Vi hörs!

    SvaraRadera