torsdag 2 september 2010

Inför tredje cellgiftsbehandlingen


Fick telefonsamtal från M läkare på onkologen i Jkp idag. Han tyckte att man kunde ge cellgifter i morgon, han tyckte att värderna var ganska ok... bra tycker jag!!! Mindre bra är att porten är infekterad och nu sipprar det ut lite var ut ur den.
U kirurgen i Vmo tog bakterieprov prov på varet och jag fick mer penicillin i
7 dagar till. Hon tyckte även att man inte skall ge cellgifter i porten i morgon.
På onkologen ville de att jag skulle ringa direkt när jag varit på kirurgen. Sagt och gjort det gjorde jag.....men de sa där att de kan inte/får inte ge FEC i armen för att det bränner sönder venerna...
M på onkologen sa att man kan sätta in en provisorisk slang i halsen om det inte går i porten.
JAG VILL VERKLIGEN INTE GÖRA DET,,,VILL INTE. Hoppas att läkaren i morgon bedömmer att man kan sätta den kanske i ett hörn i porten så att man kommer en bit från det infekterade.

Varför det har blivit så här... Ett stygn satt kvar och fastnade i min jumper hela tiden så de sa att jag kunde dra bort den själv. Vilket inte är konstigt alls. Men det dumma är att innan jag drog bort stygnet så hade det börjat bli lite irriterat... att det förmodligen hade öppnat sig lite runt stygnet och det hade kommit in bakterier under huden.

Känner mig jätte nervös inför 3e behandlingen. Varför skall det vara något som krånglar hela tiden.

Jag har mobiliserat mormor och morfar i morgon eftrsom det säkerligen kommer att ta längre tid än vanligt. Så det finns ngn här när C & P kommer hem från skolan.

6 kommentarer:

  1. Vi håller tummarna!! Saknar dig på knatte - idag var det vikarie för vikarien...
    Har hittat en länk som du kan kolla på när du orkar skratta lite :-)
    http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article505318.ab
    Kramisar Lina, Eddie "Elvis" och Emil.

    SvaraRadera
  2. Så extra jobbigt det är för dig inför den sista FEC-behandlingen. Så onödigt kan man tycka.
    Men du, ta papper och penna och skriv ner det positiva, som du varit med om sedan förra behandlingen. Kanske, kanske solen då lyser framför molnen ;)
    LOVE!!!

    SvaraRadera
  3. Jag håller tummarna för världens bästa Tina kram Jenni

    SvaraRadera
  4. Galet vad galet det är !!!!!! KUL att ses idag !!!! Kraaam!!!GS

    SvaraRadera
  5. Det låter pissigt!..så....

    En Xtra stor Välgångsönskan inför denna gång...

    Och som nån sa: det är ytterliggare ett steg mot välmåendet...

    Hälsas ifrån ågatan...

    SvaraRadera
  6. Tråkigt att det ska krångla så för dej! Är ju jobbigt nog som det är ändå med behandlingarna förstås. Hoppas allt går bra i morgon. Tänker på dej! Ing-Marie

    SvaraRadera