lördag 11 september 2010

Ny port inopererad

Nu är den nya porten inoperead och den gamla borttagen. Dubbel procedur med andra ord. Jag har naturligtvis ont och är glad att jag har oxycontin sedan bröstoperationen hemma. Det blev lite längre än jag hade trott, var hemma lite efter kl 17.
Jag hade två härliga personal som gjorde förberedelserna innan op. R och J.
J såg lite skamsen ut när de hänge fram hårskyddet som jag skulle ha på mig. Jag kommenterade...WOW men vá bra och snygg den är jätte bra att ha så det inte kommer hår i såret och så log jag. J tittade på mig...jag har sådan dum galghumor sa jag...han såg lättad ut. Jag skall fråga om du behöver den sa han, eller vi tar den så har vi gjort rätt i alla fall :) Så på med det blå hårskyddet på min skalliga skalle.

Porten är inopererad på vä-sidan nu. De kunde inte sätta den på hö-sidan längre. Sedan har jag ett ärr 15 cm under det gamla ärret...och jag har ingen aning varför. Kanske att de var tvungen att plocka ut den gamla där eller att de försökte att sätta in den nya på samma sida igen. Vilket hade varit bäst. Men nu är det som det är.

C skall på dubbelkalas i morgon så K & C skall åka in och köpa presenter. Hon ser fram mot det. Sedan har hon kalas nästa söndag igen.Festprisse!!
Och.....min 13 åring skall på sitt första högstadie disco om två veckor på Sigges Loge...bah...jag är inte i fas med tiden.
MEN, som jag sa till min pappa idag, nu fattar jag varför ni tjatade och förmanade mig och....att ni vara oroliga...jag är i samma sits nu. MEN DE LITADE PÅ MIG OCH JAG FICK ÅKA PÅ OLIKA EVENEMANG...så jag/vi kan ju inte vara sämre eller hur!!!!!

nu blir det att vila och tänka positiv och fokuser bort smärtan,,,om det går.

6 kommentarer:

  1. Du skriver så BRA !!!!KRAMAR!!! gs

    SvaraRadera
  2. SiggesLoge det ska börjas i tid . Våra förälrar fick skjutsa runt oss och du fick alltid de snyggaste killarna snacka om att jag vad avundsjuk . Kram Jenni

    SvaraRadera
  3. Jag ser dem på OP då du kommenterade mössan, du har verkligen humor, den hjälper dig mycket. Skönt att det är över och allt fungerar bra igen.
    Du är fantastisk. Kram Gertrud

    SvaraRadera
  4. "Resan" är så lång och jobbig för dig. Jag lider med dig och hoppas att det snart blir bättre.
    Tur att du har barnen och tänka på och glädjas åt.
    Kram
    Gunilla

    SvaraRadera
  5. Hoppas det funkar bättre med porten denna gången.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Det här kommer du att klara.Du är så posetiv och glad och har en härlig humor kram

    SvaraRadera