söndag 19 september 2010

Böckerskogen/Båstad & en massa blåst







I helgen var vi i härliga Båstad. Hösten är min årstid. Lugnt, blåsig, högt i luften och alla underbara färger. Gillar mycket !!! På vägen till stugan stannade vi på 3 ställen innan vi fick tag på ved. För här skulle det grillas marsmellows i mass... Bara det att jag fick sitta och vänta i bilen eftersom jag inte fick gå och handla pga infektionsrisken. Det är något som jag kan längta efter, den knäckiga ytan och sedan bara njuta.

I fredags i Torekov blåste det något ofattbart. Vi ställde oss med armarna ut i vinden och man kunde luta sig bra mycket i motvinden innan man föll. Likaså åkte jag och K till Hovshallar. Samma klippa som vi åt pizza på med våra härliga grannar i somras. Men gudars skymning vad det blåste...vi kunde inte gå raka jag och K. Men vad härligt det var...bara låta allt blåsa av sig och bli mer urblåst än vanligt!!! Jättevågor på havet så långt man såg.

Vi hann med ett besök i Killeröd också, hos bonden som säljer pumpor...bilden gör sig inte rätt för det är en otroligt massa olika sorters pumpor i alla dess storlekar. Barnen valde 3 st varav en rolig sort till mormor och morfar. Cajsa vill skära ut mönster i en och sätta ljus i. Vi brukar inte göra ansikten utan blommor oh stjärnor mm. Bara det att det är så äckligt innan man får ur alla kärnor och det där trådiga i.

Jag känner att de vita blodkropparna är mycket låga. Jag är trött och orkeslös. Och i fredags slutade jag äta penicillintabletterna. Jag har tagit dem i 4 veckor och 3 tabletter om dagen....så det blir några stycken. Hoppas nu att jag slipper bli förkyld innan nästa behandling.

Val idag...ingen som har missat va!!! Gillade att kolla på debatterna. Tur att jag inte fick visa legitimation *leeeer* är ju inte precis lik mig på fotot... nä här känner alla alla...så det skulle väl inte va något problem.

Skall plocka bort stygnen i morgon på det ena såret. Jag tål mycket och så, men en enkel sak som att plocka stygnen tycker jag är äckligt/otäckt.

Tack för titten, på återseende!

2 kommentarer:

  1. Vilken mysig stuga ni har.Stärkande havsvindar är aldrig fel. Roligt att du verkar att vara piggare nu. Hoppas att det håller i sig.
    Kram
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Bästa tänkbara egenvården.
    En strandpromenad vid ett höststormigt hav, med mys framför den öppna brasan och grillade marsmellows efteråt, det är bland annat det som ger livskvalité.
    LOVE!!!

    SvaraRadera