måndag 30 augusti 2010

Blodprover

Åkte in tidigt till Vmo för att ta blodprover. Väl hemma somnade jag till i soffan...igen!! Jag är konstant trött.
Ringde upp till onkologen och frågade om värderna och de hade höjt sig en aning från 0,18 till 0,57 och det är ju bra att det har vänt sa hon, men du är ff infektioskänslig. På onkologen ville de även att jag skulle visa upp "porten" igen i Vmo eftersom det ff inte är helt bra. Väntar i skrivandets stund att de skall ringa från Vmo.

Jag riktigt syter för nästa behandling. Känner på mig att det inte kommer att gå bra. Eventuellt vill de sätta in en läkartid för att kolla "porten" även på onkologen, hoppas att det blir på fredag samtidigt i så fall. Det är ett evigt farande hit och dit.

Man skulle kunna tro att jag är en vampyr för jag är iskall om hela kroppen.

5 kommentarer:

  1. Det är motigt, något annat skall vi inte säga, men en liten framgång är det väl att proverna har vänt. Hoppas det är ett tecken på att det bara skall bli bättre och bättre för dig.
    Kram
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Min kära vän, du är i mina tankar och sänder dej många värmande kramar (om dom bara hjälper)
    GS

    SvaraRadera
  3. moooohahaha.......den första underbara vampyren i så fall ;) Puss, puss!!!
    Jag känner trots allt en lättnad nu.......vita blodkropparna har vänt och är nu åter igen på din sida.
    En stilla bön om att infektionen runt "porten" nu ger med sig också.
    Det vore konstigt om du inte skulle "syta" inför nästa behandling. Men vet du vad? Försök att ta en dag i taget.Jag skickar med en aforism, som jag försökt leva efter under den sista tiden.
    "Oroa dig inte för morgondagen. För 50 procent av det du oroar dig för händer aldrig, 50 procent händer ändå".
    Love!!!

    SvaraRadera
  4. Du är stark Tina jag kommer att följa din blogg och vara ett stöd tills resan är över och Du är frisk igen kram Jenni

    SvaraRadera
  5. Beundrar dig som kämpar på. Skönt i alla fall att värdena är bättre. Nu får vi hoppas på att det ordnar sig med porten också.
    Kram

    SvaraRadera