onsdag 18 augusti 2010

Reaktioner

Helgen avlöpte ganska bra här hemma. Barnen hade förmånen att bli bjudna på en heldag/kväll på Liseberg. De var lyriska när de berättade om det. C hade "lurat" upp en i Balder, vilket hon berättade med förtjusning *leeer* och hade köpt kortet som bevis. MINI ME!!!!! P åkte allt det tuffa med I. P var mycket imponerad!!!!!

Har haft en del svackor dessa dagarna. Ledsen, uppåt, mycket illamående, svallningar, svullen i kroppen. Om barnen ropar när jag är DOWN så brukar jag säga, kommer strax skall bara gråta färdigt...OK!! SÄGER DET DÅ, och ibland så kommer de och tröstar, ibland inte för dEt är vardagsmat här hemma.

Reaktioner på skallePÄR... ja man kan bara skratta... Barnen,som kommer hit tar det naturligt. Jag brukar säga att nu har jag tappat håret och så här kommer det att vara ett tag...det är jag och Beckham, fast jag har dålig bollkänsla...då brukar de fnissa och le lite sedan är det KLART!!!That´s it! Men en del vuxna, jag klandrar inte. Men en del kan inte titta på en och framför allt inte i ögonen. En del säger att jag är sååååååå söt HAHAHAHAHAH och passar i det.
Jag gick ner till jobbet när de fikade. Det var ganska varmt oh kvalmigt denna dag så jag sa nä hä nu tar jag av mig mössan, de e så här jag ser ut TA DA!!! Och det roliga är med dem att de kan skoja om det. Vi började skoja om olika frisyrer runt bordet. En del lite halv flintiga... hur man skall lägga stråna som är kvar på huvudet mm.

Jag fick ju annan dosering på illmåendet + nya tabletter och injektioner innan jag åkte hem. Men jag tycker att jag är mer illmående nu efter helgen än när helgen var. Går och småäter heeeela tiden. Går liksom inte att dämpa. Just nu pimplar jag mineralvatten. Salta kex är bra, men det har jag ätit så jag mår nästan illa när jag ser paketet. Glass gick bra, bara det inte var choklad. nästan samma som när man var gravid.

P vann 2,3 kg Ballerina kex på Liseberg, så grannen och han laddade cykelkorgen med dem och gav sig ut och cykla. C är med grannen på badet. Skall nog upp och sätta mig där en stund.

Tack för titten!

2 kommentarer:

  1. Ja man måste kunna skoja när livet är jobbigt man behöver något positivt att tänka på !! Kram din vän Jenni

    SvaraRadera
  2. Ja det är ingen lätt vandring du har. Bra att du fått en sån kämpavisa med Gunnar Wiklund som sporrar dig när det är besvärligt.
    Kram Gunilla

    SvaraRadera