fredag 27 augusti 2010

Extra prover & C & K hemma fr Stockholm

Precis hemkommen från Värnamo och tagit extra prover. Hoppas infektionnsproverna har blivit bättre,likaså de vita bl.kropparna. Min läkare på kirurgen skall ringa idag så jag håller tummarna... Det irriterande röda och svullnaden börjar lägga sig runt portacarthen, men det är ff irriterat och rött och gör ont. Jag tar Heracillin kurens sista tablett på fredagen samma dag jag skall få 3e omgångens cellgifter.

Jag mår riktigt illa bara jag tänker på det. Känner lukten i näsan och smaken av de salta kexen man kan äta samtidigt man är där. Jag tog fram salta kex ur skåpet för några dagar sedan och det riktigt vände sig i magen på mig. Trodde inte att det skulle bli så, betingat illamående kallar dem det. Så nu äter jag en massa digestive och mariekex istället. Man får söka nya vägar.

Fick besök av en jobbarkompis som jobbar som diakoniassistent. Hon hade med sig en fin bukett från församlingen. Det är ju ett "hembesök" sa hon, och vi fnissade. Oftast är det ju äldre som får "hembesök" men denna goa kvinna har helt rätt jobb...
Vi satt och pratade länge, drack te och mumsade på bullar och chokladfingrar. YUMMIE!!!!

Somnade vid kvart i nio i går kväll. P tyckte jag var tråkig men hörde sedan att han sa god natt och gick och läste. C har "peppar peppar" fått in en bra rutin redan nu vid läggningsdags. Hon hade sin 1a engelska lektion igår. Hon var riktigt glad. Vi satt och "presenterade" oss på engelska. WOW...engelskaläxa. STORT!!
Första veckan på högstadiet har varit bra tycker P. Lite annan mentalitet bland högstadielärarna mot låg & mellanstadiets, men helt OK!! Skönt. Lite nervös som förälder är man ju ändå....

K & C har varit i Stockholm på SÖS. Dr hultgren tyckte att det hade gått bra med Cajsas arm. Att den var rak och fin och att nattskenan ger bra resultat. Så S. Melcher arbetsterapeut formade om den och hon skall ff ha den på natten minst ett år till. BRA!!!! De är superbra där uppe. C känner ju sig hemma där, och de känner igen henne/oss. Hon är ju ganska så spontan av sig och denna gång hade hon top model väskan med sina teckningar med sig...*skratt* De hann också med att gå till lekterapin och krama lite på A Bulow. Denna goa ängel som varit mitt & C´s stöd de gånger C opererats. Kommit upp till salen med leksaker och pyssel, pratat med C & mig mm mm mm.
På vägen upp stannade de på Heron City och tittade på Shrek (den nya) 3D. Hon var lyrisk när hon berättade om filmen.
Vi brukar stanna till där för en bensträckare innan vi letar upp vandrarhem mm. Oftast blir det en film med.

Vardagen tuffar på som vanligt även om man har en sjukdom. Och tur är väl det, annars kan man nog gräva ner sig i sjukdomen för mycket. Men det är tufft!! För barnen har sina behov. Och nu poppar det upp frågor igen om cancern från dem.
Det går i vågor. Och jag tar pratet när de vill och inte pocka på en massa de inte vill höra. De skall även få följa med upp en gång och se när jag får cellgifterna. De på onkologen uppmanade mig till att ta med barnen upp. Sedan kan K och barnen åka till A6 eller ngn annan stans efter ett tag.
**************************************************************************************************************************************************************************

INLAGT LITE SENARE SAMMA FÖRMIDDAG:
Telefonsamtal med onkologen.
Mins värden är super låga 0,18 i immunförsvar och de på onkologen vill ev lägga in mig ett par dagar med penicillin intravenöst... f*n varför får man aldrig vara glad...ursäkta svordomen men nu är jag så....¤%%&/()(((/&% trött på det. FYYY!!!! Vi skall höras om 30 min så har sköterskan pratat med läkaren på onkologen. :(

Det blev ingen inläggnng....ännu sa de. Men måste ta temp morgon och kväll. Och minsta lilla jag mår sämre skall jag ringa in. Sköterksan förklarade att läkaren är mycket noga och jag skall kolla /känna av läget hur jag mår! Jag sa att jag fryser, går med ylletofflor sockar jumper fleece jacka + filt. Men det kan vara så sa hon. Men jag skall ta nya prover på måndag morgon tidigt så får vi se om det har vänt.
Hoppas nu att helgen blir bra. K & P skall åka till Hollsbybrunn en äventyrscamp med höghöjds bana och andra extremtuffa events. Det är konfirmander, ku, och hjälpledare från Kärda som åker. C & jag skall vara hemma.
Läste om en kvinna som blev så dålig att hon föll i medvetslöshet pga sin dåliga blodkroppar. Hade ingen aning om att man kunde det!!!! Känns nervöst om det skulle hända om man var själv hemma el med ett barn hemma :/

Tack för titten, välkommen åter.

7 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att dina värden har blivit bättre.
    Skönt att höra att allt var väl med C arm och att det går bra för P på högstadiet.
    Kram på er alla
    Annette M

    SvaraRadera
  2. Hoppas att värderna är bra Kram Jenni

    SvaraRadera
  3. En dag som denna vill ingen ha
    Sjukdom och annat strul som ej är bra
    Med ditt humör som går upp och ner
    Får du gärna svära, vi andra leer
    Vi ser att du modigt kämpar på
    Trots att ingen vet hur det ska gå
    Du är stolt, stark och även vek
    Att leva livet är ingen lek
    Tag en dag i sänder som ALLA bör
    En liten bön till vår Herre som dig hör
    Gläds åt dagen så gott det går
    Må själen läka alla slitna sår


    Att dina tankar Tina kunde få mig att bli poet
    Jag hoppas att jag kan bistå med min medkänsla.
    Varma hjärtekramar från Lena

    SvaraRadera
  4. Hoppas att K och P får en spännande och hissnande upplevelse i morgon :)Och inget regn!!!!
    Jag förstår om du är nervös över vad proverna visar på måndag, för det är vad vi hoppas, inget sjukhusbesök före det ;) MEN!!!!! NERVÖS ÖVER ATT VARA ENSAM HEMMA, NÄ NÄ OCH ÅTER NEJ!!!! Våra flickor ska ut på landet och få lite skogsluft med tillhörande föräldrar-morföräldrarvård.Därmed basta :) LOVE.

    SvaraRadera
  5. Hoppas att värdena blir bättre! Kram

    SvaraRadera
  6. Skönt att K:s arm har blivit så bra nu, men nu måste det snart få vara din tur att bli bättre.
    Får jag bestämma så sker det ganska snart.
    Varma kramar från
    Gunilla

    SvaraRadera
  7. Svårt med alla initialer. C:s arm är det naturligtvis.

    SvaraRadera