torsdag 11 april 2013

Chokladprovning Trötter, det här hade jag på mig idag 30 dagar-30 teman

Ja, jag är trött, trött, trött och har värk. Och svullen, jag är så nestrans trött på att så fort jag gör det lilla extra så suger det musten ur mig.
Att jobba går bra, bara jag kan planera i god tid och ha bra framförhållning så löser det mesta sig. Men annars....usch!
*******************************************
Temat för dagen: Det här hade jag på mig idag:
Min änglatröja som är ny köpt.
********************************************
I söndags var det äntligen dags att utnyttja mitt presentkort på chokladprovning.
Vi var ett par grannar som åkte iväg till Dannäs och Arabusta. Vi hade ingen aning om vad vi skulle göra mer än att smaka fin-fin choklad. Jag fick välja på en övernattning för två i Lindshammar med glasblåsning eller chokladprovning för 8 personer. Jag valde det sista alternativet.
I Dannäs så välkomnade Jonny oss och han serverade en tallrik med fin choklad. Vi började med den lite enklare chokladen och vandrade oss upp till den "dyra" sorten. Ja, om guld är dyrt så är även den här chokladen det...men fint smakade den.
Jonny bjöd oss även att prova olika kaffesorter. Det var mysigt att sitta i denna lantliga genuina miljö. Det har varit en gammal affär där innan. Det var inte lätt att välja bland chokladen, men vi hittade våra favvo sorter. Och Klas och jag hade faktiskt samma favoriter. Jag gillade en med olivolja smak, och en med en aning smak av lakrits. En som var väldigt god också var den med 99% choklad.
Jag måste säga att jag var skeptisk till den 99% chokladen, men vojne vad god den var.
Inte det minsta besk alls.
Vill du kontakta Jonny på Arabusta eller läsa om hans webbshop TRYCK HÄR .
Jonny berättade om varje chokladbit vart den kom ifrån, vilken kakaoböna det var och vi skulle bara ta halva. Den andra halvan skulle tas med varm dryck.
Det var vi som smakade :)
Jonny in action.
Inhandling av choklad.
Presentkortet
Visst är det mysig miljö!!!
****************************************************

1 kommentar:

  1. Hej Tina,
    Hoppas du får vila ordentligt nu på helgen och samla nya krafter.
    Kram!

    SvaraRadera