torsdag 18 april 2013

De här ordspråken...30 dagar 30 teman

Sådan här tavla fick barnen göra ett år på ett läger.
 
Ordspråk finns det många av, och det kan hända att olika ordspråk är olika viktiga var i livet du befinner dig. Olika händelser som gör att du "läser in" ordspråken på ett visst sätt.
Här är några ordspråk/kloka ord som jag gillar.

*Vänner Är som Änglar, som lyfter dina fötter när dina egna vingar har glömt bort hur man flyger.
*Bättre lite skit i hörnen är ett rent h-te
*Ge barnen kärlek, mera kärlek och ännu mera kärlek, så kommer folkvettet av sig själv.
(Astrid Lindgren)
*När du tycker det går långsamt, sakta ner. (Rehab kursen i Jkp)

*Dammtussarna under sängen, är änglarnas tofflor.
*Carpe Diem
*Även den som går sakta kommer fram.

* En liten bit i taget så kommer du långt (6åringens ord till mig en dag när det strulade...LOVE)
*Lär dig livets stora gåta, älska glömma och förlåta.
* Bättre med skalade tanter än glasser ( sa en liten 4 åring en gång till en expedit i en affär  en gång, och ni kan gissa om expediten tittade med stora ögon. Att hon var ca 18-20 år och inte hade någon erfarenhet av barn, det syntes och jag gapskrattade efteråt. Vi vet ff än idag inte vad som rörde sig i 4 åringens huvud...leeeer)

Du som läser får gärna skriva här på bloggen vilket som är ditt favvo ordspråk el vilket som betyder mycket för dig. Du behöver inte skriva ditt namn om du vill. Följ bara instruktionerna och ta annonym knappen och ordkollen med de olika bokstäverna så kan du kommentera.

Tack för du läste, på återseende

(Jag gör kanske ett inlägg till idag om jag hinner för någon undrade vad det stod i boken jag läste om...VAD KAN JAG GÖRA FÖR ATT FÖRHINDRA ATT FÅ CANCER. JAG SKA SE OM JAG HITTAR OCH KAN SKRIVA OM DET)

1 kommentar:

  1. Här kommer två av mina favorit citat.

    "Som om min själ har gått ifrån mig
    för att vara hos dig
    så saknar jag dig"
    Ulf Lundell

    "Vi har lite ont i magen varje år under bigarråtiden.
    Men sen har vi inte ont i magen, förrän plommona är mogna."
    Lisa i Bullerbyn

    Ha det gott/Mattias

    SvaraRadera