fredag 26 april 2013

Min favorit födelsedag///värk i hela kroppen

Alla födelsdedagar är roliga och framför allt inte bara mina egna utan jag gillar att gå och välja födelsedagspresenter till andra.
I min familj har vi alltid varit noga med att fira födelsedagar. Det är viktigt att alla får känna att de har sin! dag. Och mamma och pappa har alltid visat sin uppskattning för oss så jag vill föra över det på mina barn. Barnen  har alltid velat väl och de går och väljer och fixar något som de slår in i paket.
(Lika så till jul) när de var små gick de alltid och plockade blommor i trädgården mm.
Jag tycker synd om dem som växer upp och inte får känna att deras dag är betydelsefull. Att de vuxna inte bryr sig.

Min favoritfödelsedag är den när jag fick komma hem med Cajsa från BB. Jag var så besviken på vården men var så glad att ha fått kontakt med barnhabeliteringen som kom att vara hos oss dagligen för en lång, lång tid framöver. Phille hade gått och valt en väska i en affär i Värnamo
(som är min favvo väska än idag) som jag öppnade hemma. Glömmer aldrig hur han kom och gick med paketet, ett stort paket med mycket snören, han hade gjort flera teckningar både till Cajsa och mig, han var bara 4 år då. Snällare storebror får man leta efter. Han har alltid varit mån om Cajsa och när hon var liten var han mycket rädd om henne, gjorde henne aldrig illa. Detta uppskattar jag mycket.
Här en bild på när Phille är 4 år och Cajsa ca 2-3 veckor

Idag den 26 april fyller han 16 år! GRATTIS!!!

_____________________________________________
Denna vecka har jag haft så otroligt mycket ont i musklerna igen. Efter zumban i måndags fick jag mer ont än innan. Jag kan beskriva det som om att musklerna är som en disktrasa som någon vrider om hårt om. Jag gillar inte detta alls!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar