söndag 28 april 2013

Den här månaden--April

Den här månaden släppte kung Bore äntligen taget om vintern, även om det ff är kallt enligt mig. Men en fördel med vinter/kallt är att lymfvätskan blir en tiondel bättre. Kyla/kallt gör att svullnaden blir aningen mindre, tyvärr inte bra bara mindre för någon månad.

April månad har bjudit på följande. Semesterönskemålen ska vara inlämnad (hm, ska ta tag i det)
Besök på barnhab, de var mycket nöjda som vanligt med Cajsas och min träning mm. Det har varit påsklov. Varit och bowlat med Hångers grupper. Jag har VABBAT. Klas m.fl har varit med konfimanderna i Berlin. Jag och min kollega planerar inför sommarens utflykter mm. Och som bra avslutning har vi firat Phille 16 år. Släkten var här igår och han fick välja mat mm, pasta med kyckling, vitlöksbröd, sallad mm mm. På måndag är vi ett antal föräldrar som ställer upp och kör  de nior som läser spanska till Jönköping/Axamo. De ska åka till Spanien i en vecka och besöka de eleverna där som var här i Sverige i höstas och bo hos sin värdfamilj.Och på valborg är det cirkus här i "stan" och jag tycker det är skönt att Cajsa kan gå själv med kompisar. Jag är inget stort fan av cirkusar, jag tycker inte redigt om att se djuren på det viset.

 Plockade årets första bukett. Vitsippa, blåsippa (jag vet att den är fridlyst, men på Norlid får jag lov att ta en) tussilago och skilla
Årets första fikastund utomhus utan snö.
********************************************
Till er som mist er älskade anhörig och till er som kämpar med sorg och ni som kämpar med behandling. Ni finns i våra hjärtan.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar